nevelvlekboktor ?
Vandaag gevonden in duingebied van Meijendel.Met "De Nederlandse boktorren"kom ik uit op nevelvlekboktor [Leiopus Nebulosus]; zie blz. 100 (beschrijving) en 101 (afbeelding)
Vandaag gevonden in duingebied van Meijendel.Met "De Nederlandse boktorren"kom ik uit op nevelvlekboktor [Leiopus Nebulosus]; zie blz. 100 (beschrijving) en 101 (afbeelding)
Goedemiddag,De afgelopen week vinden wij steeds vogelpoep in de tuin met haren (zie foto). Kan iemand mij vertellen van welke vogel deze afkomstig zijn? Ik heb zo'n vermoeden dat het 's nachts wordt neergelegd maar dat weet ik absoluut niet zeker. Ik ben heel nieuwsgierig en hoor het graag als ieman...
Op 15 mei trof ik dit vreemd pakketje aan op een blad van de Hedera.Moet ik hier in dezelfde richting zoeken als bij Tjerk?Gr.Dirk
Gefotografeerd vandaag in de berm langs de uitvalsweg in Leusden.Heel laag op de grond tussen de pimpernel, rolklaver, blaassilene enzDank voor jullie meedenken, Jeanet
Wat voor soort insect is dit?
Voor het eerst zie ik (valt het me op) dat een zwanenpaar twee kleuren kuikens heeft, ook de poten zijn verschillend, grijs of beige.
Komt dit vaak voor en waardoor komt het?
Maakt dit verschil als ze volwassen zijn?
(foto Waterweegbree Breda)
waarom zie ik op het moment zo veel bruine en dode coniferen hier in Brabanten elders op de grens van Nederland & Belgie .Heeft dit te maken met de lage grondwater stand.
Citaat uit Natuur in Beeld van vanmorgen: ". ... die leidt aan ... " Ik zou er liever " ... die LIJDT aan ... " hebben zien staan!
Dit insect zat vanmiddag hier in de tuin.Heb deze nog nooit eerder gezien.Ben heel benieuwd wat het is.