Forum

Nieuwste vragen

van welke boom komen deze mooie bloemensliertjes

Ze vallen hier dichtbij van heel hoge bomen. Maar we hebben geen idee welke bomen het zijn. Als je in de lucht kijkt, zijn de takken zo hoog, dat ze als zwrt afsteken tegen de heldere lucht. En aan de bast van de stam herkennen we het ook niet. Het zijn eigenlijk heel gewone bomen hoor, maar toch......

Queen?

Deze aardhommel kroop op 17 maart in de tuin, was zeer traag en kroop alleen over de grond. Welke van de vier aardhommels is dit? De combinatie oranje en geel ken ik niet. Ik vermoed dat het een aardhommel (Bombus terrestris) is. Deze was ca 2,5 cm. Is dat een koningin?...

Plant

Vandaag veel blad met klein bloemtje
Zuidlaardermeer gebied geen ereprijs denk ik wat denken jullie hoe deze soort heet.
Groet,
Geert.

koekkoek

ik heb gisteren de Koekkoek gehoord kan dit ??? Ik woon aan de rand van Axel Singel weg dicht bij bos en water

Aardhommels gaan nu dood?

Afgelopen dagen op en bij de Nulandse heide een heleboel aardhommels gezien. Maar een heel groot deel daarvan is dood of lijkt stervende. Ik heb gegoogeld of dat normaal is maar ik kan het niet vinden. Is het normaal dat ze juist nu in het voorjaar sterven?