is dit de gewone raket (Sisymbrium officinale)
ook voor de stoepplantjes, en weer weet ik het niet zeker. Weet iemand het antwoord?
ook voor de stoepplantjes, en weer weet ik het niet zeker. Weet iemand het antwoord?
welk vetplantje kan dit zijn? Ik had het gefotografeerd voor de 'stoepplantjes', maar kan niet ontdekken hoe het heet.
ik dacht klein kruiskruid, maar de blaadjes zijn puntiger en er lijkt een soort stekeltje aan te zitten. Ik heb al overal gezocht maar steeds is het niet duidelijk met dat verschil in blad van het klein kruiskruid.
Vrijdag bij een wand geweest met vele vele schoorsteenwespen en daar zag ik nu drie verschillende soorten goudwespen. De Chrysis Viridula ken ik inmiddels maar deze weer niet. Ik vind het ontzetten lastig de goudwespen te onderscheiden maar doe maar een gooi naar deze. Welke kan dit zijn?
Afgelopen vrijdag in Hoensbroek zelf bij een meer tussen een stukje bos weer gaan kijken naar de schoorsteenwespen die daar een hele wand hebben. Naast deze wespen zijn er ook erg veel verschillende goudwespen maar nu zat dit insect er ook herhaaldelijk tussen. Ik ken deze niet?
Deze libel was op park schaffelaar, langs de bosrand vandaag te zien. Bij het park zijn ook slootjes en een vijver aanwezig, ik twijfel welke het is . Zelf nog nooit gezien. Wie kan mij hier de juiste naam van geven en of een man of vrouwtjes libel is .Deze was aan het opwarmen en toen de zon ging s...
Jaarlijks wordt de Sneeuwbal Viburnum in mijn tuin 100% kaalgevreten door dit rupsje dat in grote getalen en heel selectief op deze struik te werk gaat. Als alle bladen weggevreten zijn weet de struik weer nieuwe bladen aan te maken, maar ook die gaan vervolgens voor de bijl. Hoe lang houdt mijn Vib...
Vanmorgen zat er een klein vogeltje op ons balkon, zou graag weten wat het is ?
Zuidlaardermeer gebied vandaag gezien ongeveer de grote van een oeverloper misschien een bontestrandloper?