Twee zebraspinnen
Wat zijn deze twee zebraspinnen aan het doen. Een innige omhelzing, een gevecht om een prooi of gewoon een stoeipartijtje?Helaas heb ik het afscheid net gemist. Ineens was er nog maar een aan de wandel.
Wat zijn deze twee zebraspinnen aan het doen. Een innige omhelzing, een gevecht om een prooi of gewoon een stoeipartijtje?Helaas heb ik het afscheid net gemist. Ineens was er nog maar een aan de wandel.
Goedenavond,
Ik vond vandáag een schaar van een kreeftagtige In een uilenbal van waarschinlijk een Bosuil in Nieuw Leeuwenhorst Noordwijk. Beetje vreemd dacht ik? Herkent iemand de schaar? Zou dit van een rivierkreeft zijn?
Op mijn stoep in Zuid Frankrijk bouwt een grote urntjeswesp allemaal kegeltjes waar hij , zij waarschijnlijk een ei in legt en een rups. Daarna metselt ze hem dicht. In Frankrijk vind ik hem onder de naam Delta unquiculata, maar in de Nederlandse Taxonomische lijsten vind ik die naam niet. Ik zou gr...
We leerden vroeger wanneer je een stokje naar beneden tegen de halve maan legde dan is het wassende maan, premier, wanneer je dit aan de achterkant kan doen staat t stokje omhoog en is het afnemende maan, dernier. De laatste jaren kan dit niet meer want de maan hangt , zoals ik dit vroeger in het mi...
Vanmorgen in bosje van Zeijen Drenhte voor de eerste keer gezien vraag hoe deze soort heet.
Groet,
Geert.
Deze vogel zag ik zaterdagochtend 30 mei naast ons huis in het grasveld. Wij wonen aan de rand van een polder. Kan iemand mij vertellen welke vogel dit is?
Weet iemand wat dit voor een wespennest is? Het is ca 5 cm in doorsnee, de wespen die erop zitten zijn iets kleiner dan de 'limonadewespen' die je later in de zomer ziet. Het kwam tevoorschijn bij het omscheppen van een hoopje grond dat tegen een klimopheg aan lag. Ik weet niet of het oorspronkelijk...
In onze vijver zwemmen goudwinden. Omdat ze het kikkerdril opeten hebben we dat in een kinderbadje in de tuin gedaan. De kikker visjes zijn er veel we geven nu visvoer vlokken en hebben watervlooien in het water gedaan. Ze hebben nog geen achterpootjes worden wel dik nu het weer warm wordt. We gaan ...
Weet er iemand welke vlinder deze rups zal worden? Ik heb nog meer foto's, maar kan er blijkbaar maar één tegelijk plaatsen.