Welke vogel is dit?
Vanmorgen (25-6-2020 om 6.25 u) zat deze vogel op onze parasol. Raadplegen van boeken en internet bracht geen oplossing.
Vanmorgen (25-6-2020 om 6.25 u) zat deze vogel op onze parasol. Raadplegen van boeken en internet bracht geen oplossing.
Bij of een kever 11 mm groot zwarte ogen lijken niet echt te zijn onder de ogen lijkt net of daar een mondje zit het ging zoals ik er tegen aan keek op en neer het zat op een kogeldister, in de tuin hoogezand.
Groet,
Geert.
Regelmatig komt er een tortel in ons tuintje en als hij ons dan ziet gaat hij extra fladderen en weten wij dat hij eten komt halen en geven we hem een gedeelte van een vetbol. Nu is zijn nek kaal (gepikt?) en zijn veren staan boller dan bij andere tortels en af en toe staat er een veertje dwars. Is ...
Vond dit rupsje tijdens het wegknippen van de uitgebloeide pioenrozen, even veilig gesteld en een foto gemaakt.Heb echter geen idee van de naam.Groet, Irma
Er lag iets in de tuin en ik vraag me af wat het is. De één zegt poep, de ander een worm. Ik heb geen idee. Het was ongeveer 8 cm lang. Het lag op 5 juni in mijn achtertuin in Purmerend.Is het van een vogel?
Op de muur thuis hoogezand Lichaam ongeveer 8 mm lang loopt niet echt hoog op zijn poten beetje een vreemde spin
Op de muur thuis hoogezand Lichaam ongeveer 8 mm lang loopt niet echt hoog op zijn poten beetje een vreemde spin
Vandaag zag ik deze vogel in de Weerribben, hij was groter dan een staartmees, maar ik weet eigenlijk niet wat het anders kan zijn. Wat denken jullie?
Sinds ongeveer 10 juni is er in onze tuin en in de lucht plotseling geen kauw meer te zien, terwijl ze daarvoor soms met vijven tegelkijk onzer voedersilo kwamen leegschudden. Wat is daarvan de oorzaak? Zijn de jongen uitgevlogen en zijn nu in de bossen aan het foerageren? Dit hebben we nog nooit zo...