Forum

Nieuwste vragen

herkomst karkas achterhalen?

Trof bij klussen aan veranda van een caravan dit karkas aan. Om pootje ring met: NL 2018. 1671326. Is het van een postduif of andere geringde vogel? En via wie of wat zou dat te achterhalen zijn? Geen idee hoe lang het er ligt, ook kleine losse resten van karkas in de buurt ervan. Denk al een tijdje...

Weet misschien iemand wat voor vogel dit is?

Oostvaardersplassen bij kijkhut de grauwe gans, lijkt een beetje op de beschrijving in het boekje Zakgids Vogels van Nederland en Belgie van een tuinfluiter: onopvallende, stevig gebouwde, ongestreepte grasmusachtige met grijze vlek op zijhals en vrij korte, stompe snavel. Maar een tuinfluiter zou j...

Blinde vlieg?

Deze vloog net naar binnen en vermoeden een blinde vlieg. Zo’n 1,5 cm lang. Maakt veel geluid en klapt best hard tegen het glas op. Trekt zijn pootjes op tijdens het vliegen.

Vliegt nu weer veilig buiten.

onbekende vogel?

Deze jonge piepende vogel kwam ik vanmorgen 13 augustus 2020 om 07.45 uur in het Mauritspark in De Meern tijdens mijn wandeling tegen.Kent u deze vogel? Ik zou het graag van u horen.Dank, vriendelijke groet,Margot

toch miersikkelwants?

Ik heb dit jaar diverse nimfen van de miersikkelwants (Himacerus mirmicoides) gefotografeerd jaar. Begin augustus opnieuw een foto gemaakt. Volgens waarneming.nl opnieuw een miersikkelwants. Maar ik heb nog niet eerder een miersikkelwantsnimf gezien met zoveel rood aan het lijf. De nimf kwam uit boe...