Forum

Nieuwste vragen

welke plant is dit?

Bij de groene pluim waarvan ik denk dat het de alsemambrosia betreft, stond ook deze. Hij was er op meerdere plaatsen, vanzelf gekomen, vertelde onze vrienden op de boerderij. Maar zij wisten ook niet wat het was, terwijl ze toch aardig wat weten van de planten in hun mooie tuin.

is dit Alsemambrosia...?

vorige week bij vrienden in Hertme de altijd mooie tuin bewonderd en daar zagen we deze plant staan. Ik dacht meteen aan de alsemambrosia, maar wilde hen niet ongerust maken, want ik was er niet zeker van. Heel graag hoor ik of ik gelijk heb, zodat ik onze vrienden kan waarschuwen. Dan kunnen ze de ...

welke rups

Ik vond aan de onderkant onder diverse Tonderzwammen die op oude ruwe berken zaten spinsels met 10 tallen rupsen.Ik kan ze met de rupsen zoeker van de Vlinderstichting niet vinden.a) komt dit vaker voor, en zoeken ze juist dit soort zwammen ?b) welke rups ?Wie helpt me verder, alvast bedankt.Groet, ...

Wel of geen vink?

De vogel op de foto lijkt een juveniele vink te zijn maar toch twijfel ik. Een foto met de tekening van de vleugels heb ik helaas niet, dit is alles. Foto is genomen op 28 september in de Maasvlakte. Heb ik het goed of is het toch een andere vogel?

Krab in de Ooij polder

30 sept. In de Ooij. Om 15.00 zie ik een krab, in de berm bij een sloot, waarin zeer weinig water, levend, zeer defensief, de tak, waarmee ik hem wilde draaien, sterk vastgepakt, geklemd tussen zijn scharen. Opvallend behaarde poten. Witte scharen.
Ik was verbaasd en vraag me af wat voor krab...