Forum

Nieuwste vragen

Vuurwantsen

Zodra de temperatuur boven de 10 graden komt, krioelt het in mijn tuin van de Vuurwantsen met hun prachtige Afrikaanse maskers. De oude herfstbladeren die ik altijd gewoon laat liggen, ruimen zij op. Daar ben ik heel blij mee, want zelf hou ik daar helemaal niet van!Is dit normaal

Roofvogel in Haagse Bos

Welke (roof)vogel is dit? Ik heb verschillende boeken enzo geraadpleegd maar kom er niet uit. Hij is redelijk klein, maar leek een behoorlijke spanwijdte te hebben.Helaas was hij snel weg en kon ik er alleen deze, niet zo scherpe, foto van maken.

welke plant is dit?

langs de wegberm bloeide deze vergeet-me-niet. Maar welke is het precies?Ik heb al gezocht en twijfel tussen een Kaukasische en een Siberische vergeet-me-niet. Eerder de Siberische, gezien de witte vlekjes op het ruwe blad.

Welke vogel is dit?

Mijn vrouw heeft een paar ganzen gefotografeerd bij de Liendensewaard aan de Maas. Dat is een rivierarm met riet en struiken. Bij toeval staat er nog een vogel op, maar die kan ik op geen enkele manier thuisbrengen. Ik heb de foto uitgesneden en uitvergroot, maar helaas is de foto niet heel scherp. ...

Nest/zwam?

Wie kan mij vertellen wat dit is. Kwam dit bouwsel tegen aan de waterkant. Het is ongeveer 40 cm breed en op zijn dikste punt zo'n 20 cm hoog. Kon niet zien of het van klei is of dat het misschien een schimmel (zwam) is.

welke roofvogel is dit?

Ik wandel in de omgeving van Retranchement (het Zwin) en heb daar nu 3 x een (waarschijnliijk steeds een andere) roofvogel voor de lens gekregen, waarvan ik maar niet kan vaststellen of het een buizerd is of een sperwer.Wie kan mij helpen?

Vogelgeluid

Geachte redactie,is het mogelijk om een geluidsfragment op te sturen? Ik maakte opname van een voor mij onbekende vogel.vriendelijke groet,Rene Leyds