Forum

Nieuwste vragen

Roofvlieg

Jeanette ik val je weer lastig!Dat denk ik maar deze heeft geen baardje en ik kan hem bij de roofvliegen niet vinden. Hij zit op een brandnetel.

Vlaamse Gaai pakt eet een jonge mus in onze tuin op

Vanavond, 13 juni 2021, zag ik dat een Vlaamse Gaai een jonge huismus in mijn achtertuin heeft gepakt en opgegeten. Ik was een boek aan het lezen en de mussen maakten opeens veel kabaal. Dit is voor het eerst dat ik dit zie.Komt het vaker voor dat Vlaamse Gaaien jonge mussen opeten?...

larve onbekend

Ook deze vondst gedaan in de Ravenvennen.Gezien het aantal borstpoten (ik zie er twee) en het ontbreken van de naschuiver denk ik eerder aan een larve dan aan een rups. Maar ik kan het helemaal fout hebben.Opvallend zijn de lange haren.

cocon?

Afgelopen week aangetroffen in de Ravenvennen (Noord-Limburg).Het hing aan een soort draadje en bewoog in de wind. Het is een gemengd bos met ook vennetjes. Ik heb niet kunnen vinden wat het precies is.

Bijen zoeken vocht?

Goedemiddag,

Ik zie sinds een aantal weken steeds meer (ik denk) solitaire bijen op mijn terras bij diverse bloembakken. Wat me opvalt is dat ze vooral op aarde rondkruipen (ze graven niet echt) die behoorlijk vochtig is en ook in struiken, bv een sterk verwilderde hedera waar nog wat...