Eitjes??
Weet iemand wat dit zijn?
Weet iemand wat dit zijn?
Wij zijn deze forse rups tegengekomen en zijn er benieuwd welke rups dit is en welke vlinder het wordt.
Kan het dat ik gisteren 9 pktober een groepje sneeuwgorzen zag in Zeeland, aan de rand van een akker in de buurt van Nieuwdorp(dus niet ver van de Westerschelde), aan het eten? Ze leken zo groot, maar hadden wel de tekening van een sneeuwgors
Bij een wandeling door Elswout bij Haarlem liep de rups die op de foto staat voor ons over het pad. Weet iemand wat voor soort rups dit is? Het leek bij het zoeken op internet te gaan om een moerasspinner, maar die schijnt niet bin ons in de buurt voor te komen.
In mijn tuin onder de juniperus groeien deze hele kleine compacte zwam. Ze zijn veel lager dan de rechte koraalzwam zwam. Ze zijn in groepjes
In mijn tuin staat een walnotenboom. Dit jaar zijn zo'n beetje de helft van de noten die naar beneden vallen aangevreten; er is een gat in de schil en van daaruit is een groot deel van de noot opgegeten. Ik heb dit nog nooit eerder gezien, welk dier kan dit voor elkaar krijgen? Ik heb gezocht naar r...
Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is, vanmiddag genomen in het weiland bij Eemnes?Maar ik ben niet thuis in roogvogels, jammer dat je zijn borst ook niet ziet.Alvast dank voor het meedenken,fijn weekend, Jeanet
Gisteren de vogelhuisjes schoon gemaakt, in een van de huisjes lagen hele kleine witte eitjes van ongeveer 1cm. Van welk vogeltje kunnen ze zijn geweest?er zaten geen spikkeltjes op.
Is deze vlieg met die mooie poten toch een prachtwapenvlieg?