Forum

Nieuwste vragen

Kleine wespen

Bij ons in huis kleine wespen op vele plekken. Ze zijn niet agressief maar willen steeds naar boven in de ramen en lichtkoepel. Wij proberen voorzichtig met vliegenmepper naar buiten te werken maar ze zijn zeer taai. We kunnen niet vinden waar ze naar binnen komen.

Geelgors?

En nog een foto uit mijn vakantie in Duitsland.Ik denk aan een geelgors, maar wellicht klopt dit niet.Ook deze vogel zat in de begroeiing aan de rand van een open veld.In ieder geval alvast bedankt voor een antwoord, met vr. gr. Tulpenhenk

Tapuit?

Zou dit een Tapuit kunnen zijn. Zat in de begroeiing aan de rand van een open veld.Kan iemand zeggen of dit zo is en M of V?met vr. gr. Tulpenhenk

Wezel in de stad

Geen vraag maar een opmerking.Ik zit te luisteren naar de reportage over bunzings en marters en wil even laten weten dat ik ongeveer 2 maanden geleden een wezeltje gezien in Amsterdam in een aangelegd perkje aan de Zuidas. Zie daar af en toe ook een rat bij de prullenbakken.Zou de wezel daar zijn lo...

Vogel

vandaag zuidlaardermeer gebied samen aanvliegen twee meeuwen een grote mantelmeeuw en eentje misschien iets kleiner ik dacht wel groter dan een zilvermeeuw
Groet Geert.

Sprinkhaan

Ik kan geen juiste benaming vinden voor dit insect.Zat gisteren in mijn loggia, zag er zwart uit maar op de foto met een groen tint.

Kleintje

Ik had deze op vr.v. gezet als wantsje.Maar daar komt de suggestie dat het een sprinkhaantje is.Dus Jeanette mijn vraag aan jou, wat is het?