Forum

Nieuwste vragen

Capaciteit electriciteitsnet oplossen

Zojuist hoorde ik op de radio Menno praten met een ondernemer die afgestapt was van het gebruik van aardgas. Daar kwam het probleem naar voren dat ons electriciteitsnet te weinig capaciteit heeft en dat hij daardoor geen zonnepanelen meer kon aansluiten op het net, en dat dat de verduurzaming in het...

Is een omnivoor intelligenter?

De omnivoren hypothese en de vermeende relatie van deze dieren met intelligentie van Jelle Reumer is, zoals hijzelf ook aangaf, gewaagd.
Papegaaien zijn bijvoorbeeld herbivoren en ook zéér intelligent; mogelijk zelfs intelligenter dan de door Jelle Reumer genoemde kraai. Op het menu van de ...

Wespennest?

Mijn zoon vond op zolder dit nest. Waarschijnlijk een wespennest. De vraag is hoe komen er nu schelpjes terecht in zo’n nest.hij woont in Bloemendaal. Het nest was erg groot

hoe verliest de spreeuw zijn witte spikkels

Spreeuwen hebben nu witte spikkels op hun verenpak. Over een paar maanden zijn die spikkels verdwenen. Wat is er gebeurd? A. Zitten de witte spikkels aan de uiteinden van de veren en slijten die langzaam waardoor de spikkels geleidelijk verdwijnen?ofB. Vallen die veren in hun geheel uit en worden ze...

Spechtgaten worden met iets gevuld. Maar met wat?

Geachte redactie,Dagelijks loop ik op mijn volkstuin in Soest, om te kijken bij de Spechtenboom hoeveel gaten er nu weer bijgekomen zijn. Indrukwekkend vind ik dat. Steeds maak ik weer een foto van de "Specht-gatenboom". Vandaag zag ik iets nieuws. Een aantal gaten is nu opgevuld met iets. Wat is d...