uit zicht vanuit mijn slaapkamer
als slaapkamer uit raam kijk zie deze witte bloemik weet welke naam bij deze plant hoord
als slaapkamer uit raam kijk zie deze witte bloemik weet welke naam bij deze plant hoord
Afgelopen zomer hadden we in een nestkast in de tuin een hoornaar nest, met uitbouwen aan de buitenkant. Nu lijkt het nest verlaten maar ik vermoed dat de koningin nog in de kast zit. Kan ik op een insectvriendelijke manier het nestkastje weer vrij maken?
Heeft iemand enig idee wat dit is? Het is ongeveer 6 cm groot en de zwart/witte bolletjes lijken op eitjes. Ik heb het vanochtend rond 11 uur gevonden in een vochtige omgeving op een pad tussen twee plasjes in en bij een populierenbos. Zelf heb ik het vermoeden van een braakbal van een reiger, maar ...
Op zoek naar de kevers van de letterzetter kwam ik dit tegen . Rondom gaten in de schors van een dode fijnspar zat aan de achterkant van de schors een soort ovaal vlechtwerk van plantaardig materiaal. Wie is de maker van dit bouwsel. Datum 26-1'22 Plaats Gemengd bos bij Ter Apel.
In de bossen bij Gulpen , zie ik deze zwarte kokertjes met een plankje erin. Bevestigd met tie-raps in de struiken op 1.5 meter boven de grond.Wie weet wat dit zijn?
Ik heb nog een vraag over de wolfAls een wolf alleen op pad is en honger heeft waarom valt hij meerdere schapen aan als hij de kans krijgt als hij deze toch niet ineens op kan eten. bij andere dieren zie je dat ze jagen en bij vangst van een prooi eten ze deze op
Wat heeft deze eend op haar snavel? Zag haar afgelopen week en vond het er vreemd uit zien.
Deze week kwamen we tijddens een wandeling deze plante wortels of -stengels tegen. Zijn deze van waterlelie of kalmoes?En heeft u een idee waarom er zoveel waren die aan de oppervlakte dreven?
In de bossen bij Gulpen zien we zwarte kokertjes in de struikenbevestigd.Wie weet waarom of wat diet is?