Wat is dit?
Tijdens een wandeling van Vorden naar Ruurlo vorige week zagen we een gaatje in een boom, ongeveer 40 cm boven de grond, zie foto. Welk dier of insect kan dit hebben gemaakt?
Tijdens een wandeling van Vorden naar Ruurlo vorige week zagen we een gaatje in een boom, ongeveer 40 cm boven de grond, zie foto. Welk dier of insect kan dit hebben gemaakt?
In het Vogeldagboek van Adri de Groot is vandaag de volgende mededeling te lezen:De Nederlandse Jagersvereniging moet van de Reclame Code Commissie direct stoppen met de campagne.‘Veilig op weg, daar jagen wij voor. Sinds 1904’. De slogan is misleidend en ongenuanceerdomdat ten onrechte de ...
Deze week kwam er een wolk met zand uit de Sahara overgevlogen. Heeft iemand uitgerekend hoeveel kilo zand er in totaal naar beneden is gekomen tijdens het regen?
vanmiddag aangetroffen onder de schors van een liggende boomstam (waarschijnlijk populier) samen met een larve van de zwartkopvuurkeverik heb geen idee waar ik zoiets op kan zoekenhopelijk valt er iets over te zeggen
Mijn schoonzus vond dit in haar schuur. Zij vroeg me, of ik een idee had.Wat structuur betreft doet het mij aan een wespennest (begin?) denken, maar de twijfel is zeer groot!
Op het tuinhekje van de buurman vond hij vorige week een vreemde bekleding die doet denken aan een schimmel.Heeft iemand een idee waardoor deze pluizige bolletjes, die er inmiddels een kleine week zitten, zijn ontstaan? Het hekje geeft toegang tot de tuin en de pluisjes blijven er gewoon op vast zit...
Sinds enkele weken staat dit spontaan opgekomen plantje in mijn tuin. Formaat ca 10 x 10 cm. Kleur: roze. De enige struik vlak bij het plantje is een kamperfoelie. Weet iemand wat dit is?
Gisteren ving ik er een (keurig in een glas, kartonnetje er over, en buiten laten wegvliegen) en vandaag weer een. Een grote wesp, die waarschijnlijk ergens in mijn huis heeft overwinterd. Ook deze liet ik buiten vrij. Ik hou er niet van om dieren te doden, maar wil er ook niet aan meehelpen dat er ...
Ik ontvang de nieuwsbrief van vroege vogels en zou dan als extraatje ook de nieuwsbrief van natuur in beeld ontvangen dit is echter niet zo!Mijn foto zou daarin zijn verschenen als foto van de week, heel leuk, zelf kan ik hem echter niet vinden als ik natuur in beeld aanklik.Hoe kan ik me daar voor ...