Welk vogeltje is dit?
Welk vogeltje hebt ik gekiekt bij het Heegermeer in Friesland.
Welk vogeltje hebt ik gekiekt bij het Heegermeer in Friesland.
Welke kever is dit? Hij zat in de sering.
Ik had helaas een heel oude camera bij me, maar zag in benninger slikkendit dier aanvankelijk plat in het gras/riet weggedoken en daarna sluipend verder uit beeld.Kan dit een vos zijn ?
Op een wandeling deze week in het zuiden van Duitsland (Schwarzwald), zagen we deze bladeren met gekleurde uitstulpingen. Vraag is waardoor deze uitstulpingen ontstaan op het blad. Is het de plant zelf en welke soort is het dan? Is het een insect of een schimmel?
Na een vakantie in voormalig Joegoslavië kwam een kennis met dit stukje vissenkaak ( lengte ongeveer 10 cm ) thuis en vroeg zich af van welke vis dit afkomstig is. Gevonden aan de oever van een rivier, maar geen idee welke.Is er misschien iemand die hier verstand van heeft en de naam van de soort...
Op de vrouwenmantel, duinachtig gebied, met watertje in de buurt.Hoe zou dit heten?
Hoi Allen.In de tent die in Drenthe staat vliegt zat naar binnen. Oor kruipers, glazenwassers, vlinders en van die lekkere grote meikevers etc. In principe pak ik alles snel met de hand (hoe groter des te sneller het gaat, brrrr) en eruit met dat spul. Gisteren zat er een zwarte kever ( iets kleiner...
Wie weet welke vogel dit is ?Foto genomen half mei in de Biesbosch
Vanmiddag vond ik in onze (kleine) achtertuin op het blad van een stokroos een vervellingshuidje van een wants. Gezien de grootte van de vleugels lijkt het me van aan nimf afkomstig te zijn. Het huidje was nog geen cm groot. Behalve stokroos staat er akelei en vingerhoedskruid.Ik ben bang, dat deter...