Forum

Nieuwste vragen

Paddestoel of niet

Op 11 dec 2022 heb ik deze 'korrels' gezien in de Moerputten in Den Bosch. Ze hangen aan een tak van een afgestorven boom, ik weet helaas niet welke boomsoort. In eerste instantie dacht ik aan een paddenstoel maar nu ik de foto's zie twijfel ik. Wat heb ik op de foto gezet?

Onbekende zwam

Deze is denk ik iets ouder dan de vorige, deze zwam had ik al eerder gezien, maar altijd zo, uit 2 delen samengesteld. Sommigen denken dat het een houtskoolzwam is, maar die zijn volgens mij alleen maar zwart, dit lijkt me echt iets anders, maar wat?

Welke vogel is dit ?

Eind juni was deze vogel druk aan het zingen, op een boom op een mooie berghelling in Oostenrijk Vorarlberg, op ongeveer 1500 meter hoogte.Maar wat is het ? het lijkt wel een rietvogel uit de Weerribben......

Welk vogeltje is dit

Vanochtend gezien tussen de struiken en planten voor een dorpshuis een heel beweeglijk vogeltje. Zat geen moment stil. Aan de onderkant licht. Misschien lichte wenkbrauwstreep. Het snaveltje leek wel donker. Een Cetti’s zanger? Foto is helaas niet duidelijk.

Kever in web / verpopping?

Tijdens een wandeling door het bos kwam ik een soort kever (denk ik) in een verpopping of web tegen. Ik ben erg benieuwd of iemand me wellicht kan helpen met het determineren wat ik precies gefotografeerd heb!