Rijswijk, ik ben eerst eens door de tuin gelopen om eens goed te kijken hoe het eigenlijk zit. Wij hebben vier soorten wederik, o.a. de puntwederik en de wederik vulgaris. Maar nu lijkt het er op dat die twee toch een mengvorm gecreƫerd hebben. Dus ik durf geen conclusies meer te trekken!
P.s. als ik de foto van jou goed bekijk, zou het goed een foto van mij en ook van Michelle kunnen zijn. Ik zie vrouwenmantel, geranium en op de achtergrond de bladeren van het lelietje van dalen. Zie ik het goed?
rijswijk
Foto 1 kwam dus niet mee...........
Groet, Minke.
rijswijk
Hallo Jany.
Ik weet niet zeker of ik je reactie goed begrijp, dus misschien praat ik volkomen langs je heen........ Laat maar horen!!!!!
Ik dacht dat bij de puntwederik de bloemen op heel korte steeltjes vanaf de stengel staan en de bloemen vanaf onderaan de stengel tot boven groeien (foto 1). Bij de vulgaris hebben ze langere steeltjes vanaf de stengel en groeien ze alleen in de top van de bloemstengel (foto 2).
jany
Ik weet het niet helemaal zeker, natuurlijk, maar ik let op de zijtakjes met bloemen, die heeft de puntwederik, bij mij althans niet. Daarom ga ik voor de 'gewone' , die heeft ze wel.
chelle
@ Minke, o ja Minke,ouwe getrouwe....ik ben "gewoon " Michelle omdat alles met inloggen totaal niet lukte dus heb ik een "nieuwe "naam!!
Groeten Michelle dus
rijswijk
Zie nu pas dat Chelle al vanmorgen vroeg bij de "mislukte" foto de puntwederik aangeeft. Sorry Chelle, toen ik antwoordde je bericht nog niet gezien.!!! Mijn antwoord is dus eigenlijk mosterd na de maaltijd........
Groet, Minke.
AlidaP
Allen dank. Ik denk puntwederik , maar het mag best de vulgaris zijn , hoor. Stukjes bij beetjes word ik wijzer.
ivn-er
Inderdaad puntwederik, meer info op /nl.wikipedia.org/wiki/Puntwederik Gr. Dick
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (21)
P.s. als ik de foto van jou goed bekijk, zou het goed een foto van mij en ook van Michelle kunnen zijn. Ik zie vrouwenmantel, geranium en op de achtergrond de bladeren van het lelietje van dalen. Zie ik het goed?
Groet, Minke.
Ik weet niet zeker of ik je reactie goed begrijp, dus misschien praat ik volkomen langs je heen........ Laat maar horen!!!!!
Ik dacht dat bij de puntwederik de bloemen op heel korte steeltjes vanaf de stengel staan en de bloemen vanaf onderaan de stengel tot boven groeien (foto 1). Bij de vulgaris hebben ze langere steeltjes vanaf de stengel en groeien ze alleen in de top van de bloemstengel (foto 2).
Groeten Michelle dus
Groet, Minke.
Groet, Minke.