Wat is dit...
Langs de Maas in Grave, zag ik dit bij meerdere bloemen (geen verstand van), zelfde soort, deze uitstulping, die mij niet eerder opgevallen waren en nam er maar eens een foto van, thuis gekomen en op de computer gekeken leek het wel op een "vleesetende plant", maar ik dacht (denk), die komen hier niet voor. Klopt dit en wat is het dan. Gr. Jan

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (16)
Je zou wat mij betreft zomaar eens die brainwave kunnen hebben die ik bedoelde!!!!!!!
Wat bijzonder, nog nooit van gehoord!
Herkent Jan dit?
Ik las ergens op internet dat ie in Nederland voorkomt, maar zie nu op veel andere sites dat dat niet zo zou zijn (komt voor in Amerika, Noord Carolina). Ze zijn hier wel te koop, dus een escape?
Op je tweede foto vind ik het beter te zien dat het een plantje is dat tussen het bloemendek van een andere plant doorkomt.
Groet, Minke.
Heb net een reactie getypt, maar lijkt niet verzonden te zijn..... Zo toch, dan tweemaal.
Ja, wij kennen in Nederland drie vleesetende planten: Zonnedauw, Venusvliegenvanger en Blaaskruid.
Ik heb naar je foto zitten staren en dacht: een vleesetende met al die witte bloempjes???
Met een beetje fantasie zag ik dat ik de Venusvliegenvanger kon zien, maar staande tussen een andere plant, met witte bloempjes. Links zou je dan bladeren en steeltjes met vangkleppen (in wording) kunnen zien, Welke plant met witte bloempjes dit is, geen idee! De Venus heeft wel witte bloempjes, maar niet zo veel, zo laag en in deze vorm. De vangklep zou dan wel een bloemblaadje van dit plantje in zijn klep hebben.
Je schrijft dat je deze "uitstulping" bij meerdere planten zag. Waren dit allemaal dezelfde plant met witte bloempje of ook andere (kleuren) bloemen/planten?
Ik gok maar wat.....
Misschien heeft iemand anders eenbrainwave?
Groet, Minke.