Wat is dit...
Langs de Maas in Grave, zag ik dit bij meerdere bloemen (geen verstand van), zelfde soort, deze uitstulping, die mij niet eerder opgevallen waren en nam er maar eens een foto van, thuis gekomen en op de computer gekeken leek het wel op een "vleesetende plant", maar ik dacht (denk), die komen hier niet voor. Klopt dit en wat is het dan. Gr. Jan

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (16)
GR LOU
Op de door jou opgegeven site van Zeelandnet wordt gezegd dat pimpinellae een synoniem is voor pericarpiicola. Dus er wordt met twee namen een en dezelfde gal mee bedoeld. Ja, ik zie ook dat de gallen op de foto's op internet boller zijn. En weet niet of die plattere op de foto van Jan een kwestie is van een "stadiumverschil" (nog niet helemaal volgroeid of op z'n retour???).
Wel frappant is dat de witte bloemen op Jan zijn foto erg lijken op die op deze site (kan niet goed zien of het op Jan zijn foto de wilde peen of de bevernel is, maar zal zeker een van beiden zijn!).
Ik houd het erbij dat je met je gallen echt in de goede hoek zit! En ik vind de Kiefferia het meest waarschijnlijk.
Leuk dat gepuzzel! Dank je voor je inbreng, weer iets heel nieuws geleerd!
Groet, Minke.
Dat het een gal kan zijn, ga ik in mee. Zeker geen beest. Bij andere planten zie je ook soms vervormde bloemen.
Ziet er uit als een grappig buitenaards wezen.
Leuk om er een kaleidoscoop van te prutsen.