Vogels

Verslag koolmezen

Dag allen,
Ik moet een gedragsonderzoek houden voor biologie. Als onderwerp koos ik koolmezen. Nu is mijn vraag of iemand weet waarom mezen tijdens het zingen telkens heel kort de vleugels uitslaan en telkens van richting veranderen. We moeten namelijk een ethogram maken en het gedrag verklar...

slaapplek?

Wij hebben dit jaar weer een nest winterkoningen zien uitvliegen, dit jaar op 1 juni, Het waren er zes kleintjes dit jaar. Ze zaten in hetzelfde nestkastje als vorig jaar - op ons balkon. De vogels vliegen elke avond weer terug naar het nestkastje zo rond 9 uur, is dat normaal gedrag?

...

Spin?

Deze spin(?) liep in het hoge natte gras in mijn tuin.
Ik vraag me af wat ze met zich mee draagt...

Quiz

Er was vaak een quiz in de nieuwsbrief, deze kan ik sinds de verandering niet meer vinden.
Staat die ergens anders of is de quiz er niet meer. Dat zou heel jammer zijn!
Groetjes Betty Postma.

buizerd ??

een vriend heeft op terschelling deze foto gemaakt in de overtuigong dat het een bruine kiekendief is.
of is het de buizerd?
Marcel

Welke roofvogel is dit?

Deze roofvogel vloog hoog in de lucht, boven een open vlakte in het Haags natuurgebied Solleveld. Volgens mij is het geen buizerd of valk .. wie weet welke roofvogel dit is?

Bvd,
Erik Neuteboom te Den Haag

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.