Vogels

koolmeesnest - nu extra hulp bieden?

Onlangs las ik dat er minder mezenjongen zijn wegens het wisselende weer van afgelopen maanden. Momenteel hebben wij een nestje in onze nestkast (koolmeesjes).
Is het wijs om de koolmeesouders extra hulp te bieden met het voeren van hun jongen die momenteel in het nestkastje zitten? Zo ja, we...

Koolmees legt nieuwe eieren tussen oude eieren

Op 17 april is door een koolmees in mijn nestkast met camera een 1e ei gelegd tot en met 27 april het 11e ei. De koolmees is gaan broeden, maar de eieren kwamen niet uit. Na een dag of 30 broeden werd vanaf 28 mei dagelijks een nieuw ei gelegd, op 2 juni een 6e ei. Gebroed werd vervolgens op 14 eier...

Hoe maak ik een foto kleiner

Ik wilde een fotoplaatsen van een beest wat ik niet kende, maar bij het uploaden kwam de foutmelding dat hij te veel Mb had.
Maar hoe maak ik dat kleiner. dat ik hem wel kan uploaden

slakken

Beste, in de nieuwsbrief van 24-6 Versla de slak, is
er sprake van ragscherpe fijn gestampte mossel-
schelpen als anti slakmiddel.
Mijn vraag: wat is het werkzaam middel, het ragscherpe - het fijngestampte of het kalkgehalte?
Indien het kalkgehalte mogen het dan ook fi...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.