Vogels

Scholeksters

Op ons woonzorgcentrum Hushoven te Weert hebben wij veel overlast van een koppel scholeksters. Vorig jaar zijn ze bij ons neergestreken en dit jaar zijn ze er weer. Ze maken veel lawaai wat niet fijn is voor onze dementerende ouderen.Ook is het hele terras bedekt met vogelpoep.De vogels zijn erg bru...

Welke vogel is dit

Ik zou zo graag willen weten welke vogel hoor ik toch steeds
Hoor hem heel de dag door
In de avond misschien iets meer.
Ik kom er maar niet uit

fladderende heggenmus

In onze tuin zit sinds een paar weken regelmatig een heggenmus die bijna voortdurend met zijn vleugels fladdert. ziet er heel onrustig uit. hij fladdert ook soms tegen het raam. kan iemand dit gedrag verklaren?

Mooie eend

In de vijver van het Schaffelaarse Bos in Barneveld zwemt deze eend met jongen. Hier ( en elders) nooit gezien.... Is het een ontsnapt exemplaar en hoe is zijn naam?

vreemde vogel

Deze vogel trof ik onlangs in mijn tuin aan. Hij/zij was niet schuw en liet zich gemakkelijk benaderen. Hij hipte als een mus en het verenkleed zag er deels ook zo uit. Ik zag dat hij geringd was. Is dit een ontsnapte kanarieachtige of een bonte mus?

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.