Vraag over mos soort
In een bloempot hebben wij potgrond gedaan om een vaste plant in te zetten maar nu is er ook een soort van mosachtige in gaan groeien.
Weet iemand welke mossoort dit is?
In een bloempot hebben wij potgrond gedaan om een vaste plant in te zetten maar nu is er ook een soort van mosachtige in gaan groeien.
Weet iemand welke mossoort dit is?
Welke paddenstoel kan dit zijn? Het is een vrij fors uitgevallen ding, naar schatting zo'n 15 cm lang en de doorsnee van de hoed is plm. 6 cm. Voor- en achterkant zijn nogal verschillend. Zie dus ook de 2e foto. Vindplaats is Zuid Limburg.
Wat voor boleet, lindelaantje Krimpenerwaard
Boleet
lindelaantje Krimpenerwaard
Deze zwam is volledig gevormd rondom de stengel van een afgemaaide brandnetel. De kleur is iets lichtgeel en de locatie is Zuid Limburg.
Welk (slijm-?) zwammetje groeit hier?
Deze enorme zwam van bijna een halve meter breed, trof ik gister (6 juni) aan op een boomstronk van een-naar ik vermoed-omgezaagde wilg. Ben heel nieuwsgierig naar de soort en vraag me tegelijkertijd af of dit normaal is: zwammengroei in de zomer.
Deze zitten op afgezaagde loofboom, grijs/blauwe bovenkant, van 5 tot ruim 10 cm breed. Onderkant licht bruin, volgens mijn waarneming met doolhof structuur. Plaats: Stadtkyll Duitsland, Eiffel.
ik twijfel omdat ze redelijk bolle(ronde) vorm hebben voor een elfenbank denk ik.
Tot de schimmels behoren zowel meercellige organismen zoals zwammen maar ook eencellige zoals gisten. De paddenstoel zelf is de vrucht van de schimmel en onder de grond vind je een netwerk van lange, vertakte draden, het mycelium. Schimmels zijn overal te vinden, als sporen in de lucht, in je eten of lichaam of gewoon als vliegenzwam in het bos.