Joost, de kleur op de foto is niet zoals in het echt. Daar is ie echt heel rood! Maar ja dat kun jij niet zien!
Ik begreep dat de hoed van de roodsteelfluweelboleet ook wat minder glad is , wat meer scheurtjes vertoont.
Ik ga dan toch maar uit van de rode boleet ...
Allemaal dank voor jullie moeite!
Groetjes Marjan
JoostBak
Roodsteelfluweelboleet of rode boleet ligt het meest voor de hand. Ik neig naar de laatste. Hoed is inderdaad veel te roze (boleten met een dergelijke kleur hoed zijn er niet). Er zijn wel russula's met een dergelijke kleur hoed, maar dit is duidelijk een boleet (geen plaatjes maar gaatjes, die er in dit geval door de ouderom er wat rafelig uitzien).
Tip: de kleur van paddenstoelen is nogal variabel, dus alleen op kleur sorteren leidt tot niets.
maretak
Heb ik gedaan Minke , maar durf het niet te zeggen..
Ben maar een leek hoor en al heel blij dat jullie me zover geholpen hebben ..
Marjan
rijswijk
Oke ! (Ja, dacht ook aan die vieze koeken....... Maar ieder zijn smaak!). Misschien kunnen Lou, Joost of Putter hun licht erover laten schijnen??????
Groet, Minke.
NB; ik bedoel de vorige vraag op het forum schimmels, niet het forum nieuwste vragen. Kan je eens kijken Maretak?
rijswijk
Oke ! (Ja, dacht ook aan die vieze koeken....... Maar ieder zijn smaak!). Misschien kunnen Lou, Joost of Putter hun licht erover laten schijnen??????
Groet, Minke.
NB; ik bedoel de vorige vraag op het forum schimmels, niet het forum nieuwste vragen. Kan je eens kijken Maretak?
maretak
Klopt Minke, de foto maakt hem lichter van kleur . Hij is echt rood. Dit is meer de roze kleur van een geglaceerde koek ..
rijswijk
Hallo Maretak en Lou,
Toen ik net vanwege de rode boleet (zie de vraag hiervoor) nog eens op google zocht bij de rode boleet, kwam ik ook een foto tegen van " boswachter Sabine" die een heel vergelijkbare foto liet zien. Dezelfde hardroze kleur, maar zij zei dat de camera de foto de rode kleur erg roze had gemaakt.... Was de kleur in het echt anders (meer rood) dan op je foto?
Groet, Minke.
maretak
Nou, dat is heel iets anders Lou..
Ik zocht die kleur helemaal niet onder de boleten .. maar we zijn weer iets verder dan.
Bedankt ,
Groet Marjan
euroblinkie
hallo dit is een BOLEET moeilijk op naam te brengen moet onder de microscoop
gr lou
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (12)
Ik begreep dat de hoed van de roodsteelfluweelboleet ook wat minder glad is , wat meer scheurtjes vertoont.
Ik ga dan toch maar uit van de rode boleet ...
Allemaal dank voor jullie moeite!
Groetjes Marjan
Tip: de kleur van paddenstoelen is nogal variabel, dus alleen op kleur sorteren leidt tot niets.
Ben maar een leek hoor en al heel blij dat jullie me zover geholpen hebben ..
Marjan
Groet, Minke.
Groet, Minke.
Toen ik net vanwege de rode boleet (zie de vraag hiervoor) nog eens op google zocht bij de rode boleet, kwam ik ook een foto tegen van " boswachter Sabine" die een heel vergelijkbare foto liet zien. Dezelfde hardroze kleur, maar zij zei dat de camera de foto de rode kleur erg roze had gemaakt.... Was de kleur in het echt anders (meer rood) dan op je foto?
Groet, Minke.
Ik zocht die kleur helemaal niet onder de boleten .. maar we zijn weer iets verder dan.
Bedankt ,
Groet Marjan
gr lou