Bloeiend mosje
Ik zag dit bloemetje tussen het mos staan op het Kootwijkerzand. Is het bloeiend mos, of toch een ander plantje?
Ik zag dit bloemetje tussen het mos staan op het Kootwijkerzand. Is het bloeiend mos, of toch een ander plantje?
Een vriendin heeft een struik in de tuin staan met een prachtige bloem. Ze weet niet wat het is en wij kunnen het ook niet vinden op Google. Iemand enig idee?
Het kleine Perzikboompje in onze tuin, aangeplant vorig jaar, heeft zo mooi gebloeid maar daarna kwam het nieuwe blad gekruld en aangetast aangeroeid te voorschijn.
Wat is dit voor plantenziekte en wat is er aan te doen om het boompje te redden?
Groet van CoCo.
Welke boom is op de foto te zien? Ik denk een vleugelnoot.
Hallo, ik heb sinds kort een rozenboog en wil graag geurende klimrozen.
Hier zijn vast wel mensen die uit eigen ervaring weten welk soort ik het beste aan kan schaffen.
Ik ga liever niet af op 'verkooppraatjes'; natuurlijk wordt er ook goed advies gegeven, maar dat weet je pas achteraf...
Deze soort conifeer groeit als een waaier of een parasol. Ik denken dat ik deze rond de middellandse zee wel eens zie die heerlijk ruiken en grote appels hebben. Maar deze heeft dat niet. De barst hangt op sommige stukken los zoals een eucalyptus. Wat voor soort is dit?
Ken je de naam?
De struik heeft ook een soort snijboon/ sugarnaps-achtige peulen.
thanks.
Langs de boorden van de Nieuwe Maas, in het natuurgebied De Zaag, trof ik een groot aantal struiken van ruim 2 meter hoog of meer, met de gefotografeerde bloemen. Mijn vraag is; Is dit vogelkers?
Kent iemand dit verschijnsel? Is daar een naam voor?
De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.