Planten

IJle Pluimen

Deze Pluimen bloeien aan oever van mijn vijver.
Lijkt op Astilbe,.Maar die zie ik veel dichter op elkaar staan op afbeelding. Bij mij zijn het solisten.

Onbekende Orchidee?

Onder een leylandii haag en in het grint, groeit dit plantje.
Het is tussen de 15 en 20 cm hoog. De groeiwijze doet mij denken aan een orchidee, maar wat ik probeer ik kom er niet uit.

Ik ben benieuwd

Klavertje

Deze volgens mij klaversoort groeit als onkruid door mijn tuin, ik kan hem niet herkennen uit de lijst van klaversoorten uit de Benelux, wie weet hoe hij heet?

Schimmel, kever

Beste mensen,
Ik heb een laurier die helemaal kaal gevreten wordt of wat dan ook. Het tast ook de naast gelegen struik aan, maar nietde sering ernaast.
Wat is het en kan ik er nog iets aan doen?
Mijn broer dacht aan kevers en dat het wel weer goed komt. Het zijn grote struiken...

Appelboompje oke?

Beste mensen,
3 juni heb ik een appelboompje gekocht. Ik heb een goed gat deels gevuld met aarde voor fruitboompjes.Nu heb ik verschillende gele blaadjes en het lijkt of het blad meer krult als eerst. Het is een Elstar. Goed water gegeven de eerste dagen, niet enorme ladingen.

...

Over Planten

De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.