Planten

En welke plant is dit?

Weet iemand wat de naam is van dit plantje? Hij woekert lekker in mijn tuin, maar het is mooi plantje. De blaadjes hebben aan de rand een dun rood randje en er komen kleine roze bloemetjes aan.

Welke plant is dit?

Zowel mijn tuin als moestuin staan dit jaar vol met dit plantje. Het is een klein plantje met een dichte rozet.

Ik heb al van alles geprobeerd om te achterhalen wat het nu is. Weet iemand wat de naam is van dit plantje?

Gewone Engelwortel ??

Basaltblokken -oeverbekleding biedt plaats aan . Ja wat?. . Als je goed kijkt zie je segmenten in de stengel. Dat doet in de verte aan bamboe denken ... Gewone engelwortel vond ik na Google-n op " segment - stengel " . . .. zie: . . http://wilde-planten.nl/gewone%20engelwortel.htm

struik

Deze struik staat volop in de bloei. Het lijkt me een laurier, maar op de google afbeeldingen zie ik hem niet duidelijk.
Ik heb hem op voorhand laurier gedoopt.

Over Planten

De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.