Onbekend mos
In de duinen van Zeeland, tussen veel rendiermos, zag ik dit voor mij onbekende soort. Zou graag weten welke soort dit is.Bvd.Wim
In de duinen van Zeeland, tussen veel rendiermos, zag ik dit voor mij onbekende soort. Zou graag weten welke soort dit is.Bvd.Wim
In de Biesbosch kwam ik deze boom tegen met daaraan 3 buisjes vastgemaakt.
Weet iemand wat hier gedaan wordt, welk onderzoek en/of meting gaat het hierom?
Gefotografeerd in juni 2016 in het nieuwe kanaalpark langs het Maximakanaal bij 's-Hertogenbosch
Er stonden enkele exemplaren verspreid over 20 m
Wat is dit voor iets? Lijkt een gevuld ei, soort nest. Van welk beestje of insect?
Spontaan opgekomen op mijn balkon. Lijkt op de paardebloem maar groeit groter. Wat is het?
In de Dieptetuin in Zeist gisteren in een border gefotografeerd tussen bolgewassen.
Dank voor jullie antwoord!
Ik heb dit gisterenmiddag gefotografeerd langs de Driebergseweg in Zeist, maar niet bewust om me heen gekeken.
Dank voor het meedenken!
Geen idee wat dit voor bloemetjes zijn.
In één bloemensoort heb je natuurlijk veel variaties. Ik ben zelf in de veronderstelling dat dit een pinksterbloem is, maar in mijn omgeving wordt hieraan getwijfeld, mede door de klokjes. Is dit een pinksterbloem?
De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.