Geleedpotigen

Wat was dit?

Gisteren 4-7-2016 waren wij aan het lopen en hoorden een heel vreemd geluid dat leek op een elektrische auto war je allen de banden van hoort.
Wij keken in de lucht en daar zagen wij een wolk insecten? ongeveer 10 meter lang en 8 meter breed. wat is dit voor iets geweest?
Wij denken ze...

foto kwijt

Ik ervaar dat ik mijn foto die ik gister heb ingezonden niet meer terug kan vinden gelijk als ik weer naar foto's ga vandaag . Weer erop gezet. kijk ik zonet na het plaatsen en zie ik toch mijn zelfde foto van gister wel staan. Ik ben er echt nog niet achter hoe ik e.e.a. terug kan kijken. Zijn er ...

Insect?

Wie kan mij vertellen wat voor een diertje dit is?
Het is grijsbruin, met alleen aan de voorkant zwarte pootjes; en een zwart kopje dat hij in kan trekken. Het is ongeveer 1cm groot.
Soms doet het zijn achterlijfje in de lucht, totdat het bijna verticaal is.
Het voedt zich waar...

Gevuld bijenhotel na drie weken leeg?

Drie weken geleden was mijn insectenhotel goed gevuld! Bijna alle gaatjes in de bamboestengels waren keurig dichtgemetseld door solitaire bijen (zelf gezien). Nu kom ik na een weekje afwezigheid terug in de tuin en verdorie, het hele hotel lijkt leeg?! De dichtgemetselde gaatjes zijn opengebroken, a...

cocon onbekend

Hallo, In de spaarnwouderpolder kwam ik meerdere dubbelgevouwen rietbladen tegen met een wit spinsel. Welk insect is hiervan de maker is de vraag. Graag jullie hulp. Groet Hans Smit

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.