Geleedpotigen

Twee vlinders tijdens paring

Welke vlinder soort is het?Ik trof ze samen fladderend aan; zag er nogal klunzig uit terwijl ze aan elkaar vast zitten. Als je goed kijkt kun je ook zien dat de rechter vlinder met zijn pootjes in de lucht hangt. Welke van de twee is dan het mannetje en welke het vrouwtje? Of is dat niet te zeggen?...

Welke vlinder, man en vrouw?

Als ik me niet vergis is dit allemaal dezelfde vlindersoort. Als ik goed opgelet heb, hadden beide vlinders namelijk aan de buitenkant exact dezelfde tekening, zoals op de linker foto. Ik vermoed dus mannetje en vrouwtje? Maar van welke soort?Gezien op het Chateau de Mousson, in de Lorraine, Frankri...

insect met groene vleugeltjes

wat is dit voor een insect?Kleindochter riep: oma een sprinkhaan!We waren bij Johanna's Hof in Bakkum en ze speelde bij de klimrekken, tot ze ineens dit groene beestje zag lopen tussen de houtsnippersMaar een sprinkhaan is het niet...wat wel, ik kan het niet ontdekken!

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.