Geleedpotigen

groene schildwants

Vandaag opnieuw naar wantsen gekeken; op brandnetel nimf en imago groene schildwants aangetroffen; de vorige keer zou eventueel verwarring met een dubbelganger mogelijk zijn. Op aanraden van Arp geprobeerd wat foto's uit andere hoeken te maken.

Verpoppen

De eerste keer dat ik zoiets tegenkom, uiterwaarden aan de maas nabij een bosje. hangend aan een grasspriet, afgelopen Zondag in een mistige ochtend. Gr. Jan

welke wants ? (2)

Voor de tweede keer dat ik een wants probeer te determineren. "Veldgids wantsen"deel 1 (Aukema e.a.) gebruikt. Ik kom uit op groene schildwants. Volgens mij zijn er weinig andere mogelijkheden.Vanmiddag gevonden op brandnetel langs een geluidswal

Spinnen

Een collega van mij was het opgevallen dat spinnen altijd met hun kop naar beneden in een spinnenweb hangen. Is dit juist en wat is de reden daar van ?

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.