Bladpootwants
We hebben ze iedere keer in huis zitten, wat kunnen we er aan doen? We weten niet waar ze vandaan komen.
We hebben ze iedere keer in huis zitten, wat kunnen we er aan doen? We weten niet waar ze vandaan komen.
Welke rups is dit? Kan deze rups niet in mijn vlinderboek vinden.
Tijdens een duik in het Galderse Meer bij Breda twee weken geleden deze spinsels en larven gezien. Watertemperatuur 5 graden. Diepte 7-10 meter. Ik dacht aan libelle larven, maar het lijkt me nogal diep en ik lees nergens dat ze dergelijke spinsels maken. Verder is er nauwelijks onderwaterleven in d...
Welke vlinder is er uit deze lege cocon gekomen?11 januari onder de eikenboom waar ik eerder de wintervlinder heb gezien.B.v.d. vr. groet Marijke
Gezien 22 mei er waren heel veel van deze ??? wat is het vlinder, motje waar moet ik het zoeken?B.v.d vr. groet Marijke
Op 2017-10-04 in Dordrecht waargenomen eenZou dit een Vlekplaatbochelvlieg Megaselia lutescens kunnen zijn?Gr.Dirk
Deze vliegjes (??) zaten dicht bij elkaar op een afgebroken rietstengel in het Zandgat te Rhenen/Veenendaal. Foto gemaakt in aug. 2010. Weet iemand de naam??
Sinds kort richt ik me op de allerkleinste insectenalleen is er zo weinig info van. wie weet welk vliegje dit is, benieuwd alvast vriendelijk bedankt
Welke rups heb vandaag uit het water gehaald?omgeving heidevr. groet Marijke
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.