Geleedpotigen

rups

Dag beste mensen,Vond deze mooie rups in de tuin. Weet iemand de naam van deze rups of welke vlinder gaat dit worden?DankIngvar

rups

Goedemorgen weet iemand welke rups dit is.gevonden in de Amsterdamse Waterleiding duinen op Eik.op 14 mei groetjes Agaat

Wie kent deze vlieg?

Op 12 mei 2018 omstreeks 15.00 uur op de Teverenerheide ( Duits grondgebied ) grenzend aan Brunssumerheide Nederland aangetroffen op een berk die sappen aan de stam verloor. Tussen vele hoornaars zat deze vlieg en ik heb gezocht maar kom er niet uit, dan toch maar even de vraag naar de naam.

boktor ?

Vanmiddag gevonden op gele lis langs waterkant. Mijn eerste gedachte is een boktor, maar ik kom er niet verder mee. Mogelijk toch een soldaatje? Ik vind soldaatjes en boktorren soms verwarrend op elkaar lijken. Maar dat is waarschijnlijk een beginnersprobleem.

kleine wespenboktor ?

Vanmiddag aan getroffen op brandnetel langs snipperpad en sloot. Ik kom uit bij kleine wespenboktor, maar Zeegers/Heijerman (blz. 93) zeggen daarvan: Herkenning: Moeilijk herkenbaar". Ik denk, dat ik het goed heb, maar je weet nooit ...

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.