Nooit eerder gezien, wie weet welk wantsje?
Deze wants is slechts een paar mm., gespot op een tak van een uitgebloeide brem.Tuin Noord-Oost Nederland.
Deze wants is slechts een paar mm., gespot op een tak van een uitgebloeide brem.Tuin Noord-Oost Nederland.
Welk insect is dit? Gezien op 26-05-'18 in de buurt van Koblenz
Deze vlieg zat vanmiddag op een blad van mijn pruikenboom in de tuin. Welke soort is het?
Vandaag heb ik een klein rupsje gezien, ongeveer 1 cm groot. Ik vermoed dat het om een micro gaat. Kan iemand mij helpen aan de naam van dit rupsje? Bij voorbaat hartelijk bedankt. Corrie
Kan niet vinden wat voor torretjes dit zijn. Zag ze vandaag zitten op een oude zwavelzwam in het Kroondomein.
Weet iemand welke sprinkhaan dit is, in Turkije genomen.Is schitterend violet als hij springt cq vliegt
Kom er niet goed uit wat het is
Valt op door zijn lange antennes, aangetroffen in de uiterwaarden
Zie de hele week al dit beestje, vermoed sluipwespje, welke soort is dit. Tref het steeds in de uiterwaarden bij brandnetels, distels etc aan.
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.