Is dit mogelijk een variabele purpermot of iets heel anders?
Kom er niet goed uit wat het is
Kom er niet goed uit wat het is
Valt op door zijn lange antennes, aangetroffen in de uiterwaarden
Zie de hele week al dit beestje, vermoed sluipwespje, welke soort is dit. Tref het steeds in de uiterwaarden bij brandnetels, distels etc aan.
Dit kleine vlindertje zat vanmorgen op mijn been. Wat is het?
wat is dit voor een insect? Of wat moet het worden?Vorige week gezien. Net boven de krijtrotsen nabij Calais,
Boven de bomen 15-20 meter zien wij kolommen insecten de hoogte in gaan.....rond schemertijd vanavond.
Foto is gemaakt met een telefoon in de schemering.
Wij zijn benieuwd welke insecten dit doen....
Goedenavond.Weet iemand wat ik hier in Turkije heb gefotografeerd.Ik heb geen idee.Alvast bedanktMario
In Gelselaar, in de gemeente Berkelland, ervaren ze een overbevolking aan meikevers en daarom doden ze de meikevers. https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2316079/De-meikever-te-lijf-met-een-bouwlamp-en-een-vet-sopjeHoe schadelijk zijn meikevers en zijn er andere oplossingen?
Veel rupsjes gevonden aan de achterkant van het blad van de Tamme kastanje met veel vraat en vervormd blad.Nog piepklein en het enige wat ik herken is dat dit een spanrupsje is maar welke ?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.