Soort mug?
Trof dit beestje in de uiterwaarden aan, doet wat denken aan de dansmug, maar mist de haardos. Welke soort is dit?
Trof dit beestje in de uiterwaarden aan, doet wat denken aan de dansmug, maar mist de haardos. Welke soort is dit?
Amper een stip? Lijkt net 1, is dit ook een lieveheersbeestje van een bepaalde soort?
Vanmiddag gezien aan de rand van een plas. Langs de rand veel riet, gele lis en in het water gele plomp en waterlelie. De volgens mij copulerende kevers kwamen regelmatig even boven water en verdwenen dan weer naar beneden. Mooi om te zien, maar lastig te fotograferen. Enkele centimeters groot....
Welk insect is dit?Zat in tuin op pioenroos
Dit lijkt me een Blindwants, maar ik kan hem niet op naam brengen...Zag dit kleine beestje in mijn tuin op een blad zitten.Heb nog nooit eerder zo'n lichtgekleurde gezien. Ook nog hele bleke ogen...Misschien weet iemand van het Forum raad.Bij voor baat hartelijk dank,Henny Pen...
Is dit de Bessenbandzweefvlieg (Syrphus ribesii) of een andere zweefvlieg?Hij zat in aalbessenstruik, maar vloog ook naar frambozenplanten. Zweefvliegen lijken zo veel op elkaar en blijven niet zitten om ze echt te bestuderen of te fotograferen aan alle kanten. Mat koperkleurig borststuk klopt wel, ...
Zuidlaardermeer gebied vandaag
25 mm groot
Vanmorgen gezien op een bloem van een doornloze braam. Beestje zat met zijn kop ver in de bloem. Kon dus niet het hele beestje zien. Het zichtbare deel was naar schatting ongeveer 15 mm groot. Hij/zij viel op door de 6 stippen.
Wat voor kevers zijn dit? Ik kom zelf niet verder dan rood soldaatje. Een leliehaantje kan het volgens mij niet zijn, want daarvan zijn de pootjes zwarter
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.