Geleedpotigen

insect onbekend

Vanmiddag aangetroffen op braam langs sloot met veel riet, koninginnekruid, harig wilgenroosje, enz. Een prachtig insect om te zien, maar ik heb er geen naam voor.

bruinrode heidelibel ?

Vanmiddag gezien bij geluidswal met diverse boomsoorten (els, wilg) en veel braam en brandnetel. Het vrouwtje heeft gele vlekken op zijden van borststuk en zwarte poten met gele strepen over dijen en schenen;helaas kon ik het mannetje niet van voren op de foto krijgen. [Libellen"vanm Europa"gebruikt...

H. Lakmaker

Dag, dit is een beetje mosterd na de maaltijd en bovendien heb ik geen geluid opgenomen, heel dom, maar: tot onze verbazing hoorden wij de laatste zomerse weken een krekel op het balkon, in de blauwe regen, twee hoog, op IJburg. Op IJburg! Een primeur. De vraag is natuurlijk: wat doet zo'n Zuid-Fran...

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.