Geleedpotigen

Welk insect (nimf?) is dit?

Ik ben erg benieuw welk insect er hier door mijn insectenpotje rent. Het is geen allerbeste opname, omdat het niet stil zat, maar ontzettend snel rende. Sneller dan een loopkever en dus niet sprong. Verder vallen me de korte rugschilden op. Ik heb geen idee in welke categorie ik het moet zoeken. ...

Is dit een Wolzwever ?

Graag zou ik weten of ik het goed heb dat dit een Wolzwever is.Ik heb dit beestje nog nooit eerder gezien.Leek me toch wel een cm lang. Zat bij mij op een blad in de Magnolia boom. Het beestje leek wel uitgeput. Bleef gewoon zitten terwijl ik foto's maakte. Ik kon er alleen niet op een goede manier ...

Welk dier maakt dit?

Hoi!Tijdens een wandeling op de Veluwe viel mij op dat op het pad, over een lengte van een paar meter, meerdere gaatjes in het zandpad zaten. (zie foto). Ernaast lag dan wat los zand. De gaatjes zaten niet dichtbij elkaar maar met ongeveer 1 a 2 meter er tussen. De gaatjes waren ook perfect rond.Wee...

Wat is dit?

In mei in Hongarije gezien. Zou het een Ringspikkelspanner kunnen zijn?En nog een andere vraag. Als er niet op een foto wordt gereageerd, wat betekent dat dan? Te moeilijk, slechte foto of een andere reden?Ik zou het graag weten.

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.