Thereva nobilitata ?
vanmiddag aangetroffen op brandnetel bij de Reeuwijkse Plassen; mbv Tirion "Nieuwe Insektengids" kom ik (heel misschien) uit op T. nobilitata [blz. 202/203].
vanmiddag aangetroffen op brandnetel bij de Reeuwijkse Plassen; mbv Tirion "Nieuwe Insektengids" kom ik (heel misschien) uit op T. nobilitata [blz. 202/203].
vanmiddag omgeving Reeuwijkse Plassen op brandnetel aangetroffen; ik vraag me af, of hier een strontvlieg een dansmug aanvalt
Afgelopen week vond ik op het fietspad deze hommel, hij was al op sterven na dood helaas. Nu viel het mij op dat hij vlak bij zijn kop en onder zijn vleugel roze-achtige bulten heeft. Weet iemand misschien wat deze uitsteeksels zijn en hoe hij ze heeft opgelopen? Heeft het bijgedragen aan zijn dood?...
Iemand enig idee wat hier afspeelt. Draagt de spin bewust een larve mee op zijn rug? Dat ze prooien meeslepen weet ik.
Het was in het struinbosje vlakbij een poeltje bij Landerij de Park. via welok, lijkt ie voor mij op een kraamwebspinachtige.
Welk insect is dit? Een bij, een hommel?
Ik woon in Nieuwegein en deze jongen ging op de muur van mijn huis zitten. 11-04-19
Een mot tegen de garage deur, maar welke. Wij wonen in Frankrijk; Dordogne
Ik heb deze van mijn leven nog niet eerder gezien, het vliegt als een Kolibrievlinder maar is zo groot als een hommel. Ik zou graag de naam weten. Aan de bosrand gezien op paardenbloemen.
Op een vrij stevig zandpad, verschillende exemplaren. Het ingraven ging heel snel.
Dit Bijtje zat te rusten op een blad van een plant in mijn tuin.Zou het een Zandbijtje kunnen zijn?Misschien weet het Forum raad...met vriendelijke groet,Henny Pen-de Jong
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.