Geleedpotigen

groepje rupsen...maar welke??

Vanochtend (12 juni) zag ik ineens deze groep rupsjes op de Oost-Indische kers in mijn tuin (ik woon in Leeuwarden). Ze zijn ongeveer 1 cm lang. Ze waren zo geconcentreerd met eten bezig, dat ze zich er niets van aantrokken, dat ik van heel dicht bij foto's maakte. Om via de determinatie-pagina van ...

klein rupsje

Wij wonen in Frankrijk op Champ d'Icare (Pinterest). Heb zondag in een wilgenstruikje een paar van deze rupsjes, gezien, kale takken. Nu ietsje gegroeid naar 1,5 cm. Lijkt op een buxusmot rups, maar ben er niet zeker van. Heb "Nachtvlinders" van P. Waring & M. Townsend bestelt, maar misschoen...

spin

Daar ik op vakantie ben en deze niet kan vinden welke soort het is, hier maar plaatsen.Spin op locatie de Wieden en op een drassig veldje bij de sprinkhanen in de buurt.

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.