onbekende sprinkhaan
Kan iemand mij vertellen welke sprinkhaan dit is?Meijendel, 18 augustus 2019.
Kan iemand mij vertellen welke sprinkhaan dit is?Meijendel, 18 augustus 2019.
Vervolgvraag: welke naam hoort bij deze kop?
De vorige vraag liet het achterdeel zien.
Kan iemand mij vertellen welk insekt dit is? Zelf dacht ik aan een of andere Wespbij...
Zij is room-wit - zwart gestreept als een koekoeksbij en is zo groot als een Hoornaar
Ik heb dit beestje gevonden, maar geen idee wat dit is. Iemand wellicht een idee?
Ik heb een wild appelboompje in mijn tuin en sinds een paar dagen zitten er naar ik dacht wespen op die uit een scheur in de bast drinken? Na eens te hebben gezocht op internet ben ik gaan twijfelen of het geen hoornaars zijn.Kunnen jullie mij hier meer over vertellen?
Sinds enkele weken zie ik vlak bij huis in Dordrecht enkele rode mieren met een rode kop en borststuk en zwart achterlijf. Ze zijn groter dan een Wegmier. Is dit mogelijk een rode bosmier (Formica rufa?)
Dit insect zat 26-6-'19 op de klimhortensia in onze tuin in Westerwolde.Groet, Henk.
Deze zweefvlieg zat 26-6-'19 op een blad van de Betonie bij mij in de tuin in Westerwolde. Wie weet de naam? Groet, Henk.
Had deze foto al een keer eerder geplaatst bij VV.Kan iemand mij vertellen om wat voor soort het hier gaat.Heb deze nog nooit gezien, het was een grote soort van wel 35 mm groot.
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.