Wat voor een staphylinidae soort?
Bij het omwoelen van mijn kruidentuin kwam ik in de grond deze kortschildkever tegen, weet iemand welke soort het is?
Bij het omwoelen van mijn kruidentuin kwam ik in de grond deze kortschildkever tegen, weet iemand welke soort het is?
Deze aardhommel kroop op 17 maart in de tuin, was zeer traag en kroop alleen over de grond. Welke van de vier aardhommels is dit? De combinatie oranje en geel ken ik niet. Ik vermoed dat het een aardhommel (Bombus terrestris) is. Deze was ca 2,5 cm. Is dat een koningin?...
Thuis op de muur hoogezand 7mm groot zou het ook een vlinder kunnen zijn.
Groet,
Geert
Thuis op de muur hoogezand 7mm groot zou het ook een vlinder kunnen zijn.
Groet,
Geert
Afgelopen dagen op en bij de Nulandse heide een heleboel aardhommels gezien. Maar een heel groot deel daarvan is dood of lijkt stervende. Ik heb gegoogeld of dat normaal is maar ik kan het niet vinden. Is het normaal dat ze juist nu in het voorjaar sterven?
In de zon op het glas van mijn keukendeur trof ik deze bij aan. Ik dacht aan een metselbij maar twijfel erg. Gisteren gefotografeerd in Zuid Limburg.
Is het een mot of vlieg
Het zit in huis is ongeveer een halve centimeter groot zwart
Sinds een kleine week hebben wij water in ons souterrain staan vanwege de hoge grondwaterstand. Wij hebben daar stoeptegels liggen. Sinds vandaag zit het ineens vol met kleine beestjes die zich prima redden in dit water. Wat voor beestjes zijn het en kunnen ze kwaad?
Dit insect zat lekker in het zand vorig jaar april op vliegveld Twente. Wat is het eigenlijk?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.