Geleedpotigen

onbekende

Iemand een idee wat deze geheel zwarte gevleugelde vrienden zijn? Er zaten er vanochtend een stuk of 10 bij elkaar in het gazon, onder een taxus.

migrant

Er zat een rups van het gamma-uiltje op een biologisch spitskooltje, dat ik enige tijd geleden heb gekocht. Het kooltje was gekweekt in Spanje en de rups is waarschijnlijk meegelift. Ik heb de rups verzorgd en s'morgens 25mrt zat er een prachtig vlindertje bij mij in de schuur. Wat een juweel. Maar ...

Motmugje ?

Gisteren in de bijkeuken aangetroffen, slecht 1 exemplaar, ongeveer 5 mm groot, licht van kleur, zeer bewegelijk. Doet mij denken aan een motmugje, gezien zijn antennes, maar klopt dit. Gr. Jan

mini bijtje

Goeie middag , toen ik vanmiddag opzoek was naar insecten vond ik tussen de madeliefjes dit kleine bijtje, die samen met drie of vier andere bijen van de zelfdegrote op zoek was naar nectar. ik heb zij vorig voorjaar en zomer ook gezien maarkon ik toen niet de naam van deze bij vinden, weet iemand p...

Loopkever?

Bij het schoonmaken van mijn kas kwam ik een aantal van deze Loop(?)kevers tegen. Ze groeven zich zodra ze zich bedreigd voelden direct in de grond in.

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.