Geleedpotigen

smaragdlibel of een metaalglanslibel?

Deze libel was op park schaffelaar, langs de bosrand vandaag te zien. Bij het park zijn ook slootjes en een vijver aanwezig, ik twijfel welke het is . Zelf nog nooit gezien. Wie kan mij hier de juiste naam van geven en of een man of vrouwtjes libel is .Deze was aan het opwarmen en toen de zon ging s...

Insect

Weet totaal niet wat het is 6mmlang net of er aan de achterkant een stuk af is gebeten schutting thuis hoogezand.
Groet,
Geert..

verrassing

Al enige weken viel het mij op dat er in een van de stenen, bedoeld als nestplaats voor mussen in- en uit werd gevlogen door hommels of bijen.De mussen hadden enkele stenen ernaast bezet en meden deze steen waarze vorig jaar hebben gebroed. Het nestmateriaal is nog zichtbaar .Met de kijker lukte het...

Grote wesp

Vanavond 09-05 om 8.30 vloog er ineens een grote wesp rond mijn hoofd in de kamer waar ik zat te computeren, hij was wel 5 cm of langer. Ik zette snel het raam open en kon nog net een foto nemen voor hij vertrok. Welke wesp is dit?Klari

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.