Geleedpotigen

Insect

Vandaag eigen tuin hoogezand 7mm groot zat op een geranium een wants denk ik en parend gedrag spannend om naar te kijken . Vraag welke soort.
Groet,
Geert.

naam?

welke naam draagt deze micro vlinder of mot met enorme antennes? Deze goud kleurige vlindertjes dansten op 2 m hoogte voor mijn neus.

Welke spin is dit?

Weet iemand wat voor spin dit is?? Ik vond 'm in de woonkamer en heb hem niet eerder gezien. Dit is helaas de enige foto die ik heb.. Wat me opviel waren zijn lange voor- én achterpoten, en het donkere achterlijf vergeleken met het borststuk. Ik dacht misschien de waterspin maar weet het niet zeker...

Kort bezoek

Dit insect landde op de muur van mijn balkon.Ik kon nog net een foto maken voor het wegvloog.Wie weet waarmee ik te maken had ?Zoeken bij kevers/torren heeft me niet de juiste afbeelding opgeleverd.

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.