Het is een plant van open plaatsen op dijkhellingen en van licht beschaduwde zandgrond. De plant komt van nature voor in Europa en is geïntroduceerd in Noord-Amerika, maar wordt ook in siertuinen gebruikt. Ze staat op de Nederlandse Rode Lijst van planten als zeldzaam en sterk in aantal afgenomen.(Bron Wikipedia).
Lees meer
Reacties (2)
Leuke bloemetjes met felle kleur. Die zie je niet over het hoofd! Gr. Annemieke
Hoe ruig wil je het hebben Ton?
Mooi zeg. Lieve groet, Marjon