Forum

Nieuwste vragen

welke nachtvlinder zag ik?

Vorige week zag ik in de ochtend een prachtig gekleurde vlinder, dacht ik, uit de heg rollen. Hij bleef een hele tijd rustig zitten
zodat ik hem kon natekenen.
Toen heb ik hem in de zon gezet. Na 5 minuten vloog hijopnieuw de heg in.
Hij was groter dan een flinke nachtuil, had e...

Alsemambrosia

Is het mogelijk een duidelijke beschrijving van de plant te geven en wat meet foto's? Nu zie ik alleen dat het blad een beetje op rucola lijkt en dat er waarschijnlijk een soort pluim als bloem zit aan te komen. Voor de meeste leken is dat te weinig om de plant zonder twijfel te herkennen.

Pagina niet gevonden

Als ik op het forum ben en terug wil naar foto's dan klik ik via het menu op Foto's en dan zie ik elke keer :

PAGINA NIET GEVONDEN
O jee. Het is ons niet gelukt om de pagina die je zocht op te duikelen. Het kan zijn dat de pagina niet meer bestaat. Je kunt hier klikken om terug...

Welk klein beestje is dit ?

Vlindertje ? Sprinkhaan soort ? Ik heb geen flauw idee...
Ik zie wel vlakbij hele kleine witte vlindertjes vooral vlak boven het water maar dat zal wel toeval zijn.
Lijkt wit maar bij het nabewerken komen er wat kleur doorschemeren.

Wat is dit...

Langs de Maas in Grave, zag ik dit bij meerdere bloemen (geen verstand van), zelfde soort, deze uitstulping, die mij niet eerder opgevallen waren en nam er maar eens een foto van, thuis gekomen en op de computer gekeken leek het wel op een "vleesetende plant", maar ik dacht (denk), die komen hier n...

wie zijn dit?

Op het zandpad tussen de heide zagen we dit paartje fanatiek met elkaar bezig. Ik was niet zo erg bezig met wat ze aan het doen waren, wel ben ik gefascineerd door het uiterlijk van deze dame en heer. Absurd mooi en lelijk tegelijk.

Welke libel?

Libel op begraafplaats in binnenstad Groningen. Foto's niet heel duidelijk. Kop en borststuk bruin. Achterlijf rood (boven en onder). Bruin/rood stigma op vleugels. Ca. 7 cm. lang. Achterop het borststuk vier rode stippen (als de 4 op een dobbelsteen)