Prachtige paddenstoel, maar welke??
Deze, de rechter met witten onderkant, zit op berkenboom waar vorig jaar vele berkenzwammen zaten. zie foto. Is dit ook een berkenzwam?
Deze, de rechter met witten onderkant, zit op berkenboom waar vorig jaar vele berkenzwammen zaten. zie foto. Is dit ook een berkenzwam?
Ik denk dat dit de Glimmerinktzwam is; kunnen de Paddenstoelologen dit bevestigen?
Heeft iemand enig idee wat dit oranje spul is??????
Groetjes Matty
Ik heb in 1 maand nu al 4 x een Bladpootrandwants bij of in mijn huis gehad. Heb hem buiten gezet. Ook mijn buren hadden er 1 in huis. Dit is een exoot en komt hier voor sinds 2007. Wat moet je doen met deze insecten? Dood maken of met rust laten? In de USA kan het een plaag zijn als ze zich verme...
Dit insect fotografeerde ik op het mooie Griekse eiland Limnos. Ik vermoed een sluipwesp, maar wil graag precies weten hoe dit beestje heet.
In de bossen bij Lelystad stond deze paddenstoel. Heb in alle paddenstoelenboeken gekeken (die ik heb dan he), maar niet gevonden.
Weet iemand het?
dit mooie insect kwam ik tegen op het Griekse eiland Limnos. Het lijkt mij een sluipwesp, maar ben daar niet zeker van. Het heeft een heel dunne verbinding tussen het voor en achterlijf. Ik hoop dat iemand mij de juiste naam kan noemen.
Ook deze vlinder fotografeerde ik op het prachtige eiland Limnos. Ook van deze vlinder zou ik graag de naam willen weten.
Aan de onderkant van een verdord blad van een ( wilde) rozenstruik vond ik een soort schimmel o.i.d.
Is er iemand die me kan zeggen waarmee ik had te maken ?
Groeten van Helga