Welke spin?
Op 24 oktober waargenomen in boswachterij De Elzen in Dordrecht.
Mijn gedachten gingen uit naar een hangmatspin, maar ik kom daar toch geen goede afbeelding van tegen.
Kent iemand deze?
Op 24 oktober waargenomen in boswachterij De Elzen in Dordrecht.
Mijn gedachten gingen uit naar een hangmatspin, maar ik kom daar toch geen goede afbeelding van tegen.
Kent iemand deze?
Dit insect ( zie foto) zat op een keukenkastje. Wij hebben het nog nooit eerder gezien. Wat voor een insect is het?
Op 31 oktober gezien in Boswachterij De Elzen in Dordrecht.
Kent iemand deze schoonheid?
Ik dacht zaterdag een gordijnzwam te zien op een oude am. eik, maar als ik alles vergelijk zou het de Slijmerige blekerik kunnen zijn, witte steel, vleeskleurig naar de rand witter, oud velum onder de rand.
Wat denken jullie ?
Groet, Piet
Vanochtend in Twente gefotografeerd.
Welke roofvogel is dit?
In een bos op de Utrechtse Heuvelrug vond ik dit restant van een berk met daarbij 2 aardappelbovisten (denk ik) en deze zwarte zwam. Wat is daarvan de naam?
gr.
Roel
is dit een gelaarsde gordijnzwam. Het onderste gedeelte van de steel is wit. Boven de kraag bruin/ rozig. Ik zag deze paddenstoel in Landgoed Mildenburg in Oostvoorne.
Regelmatig kom ik deze paddenstoelen tegen op houtsnippers
zwart van de sporen, volgens mij zit ik bij inktzwam verkeerd
Franjehoed?
Deze kleine paddestoel (op Zuid- Limburgse grond) stond vanmiddag in de tuin. Hij is licht blauwgroenig van kleur, op de foto komt de kleur niet zo goed uit. Zag er qua kleur giftig uit. Ik heb dit paddestoeltje nog niet eerder in de tuin gezien. Er staat er ook maar eentje van. Wat zou dit kunnen z...