Forum

Nieuwste vragen

Ei op grond gelegd

5 dagen geleden zagen we ineens een ei op de grond liggen tussen 2 tuinstoelen die achter in de tuin op het gras staan. Het was een wit ei, puntig en ongeveer 3 to 4 cm groot en ruim 2 cm in doorsnee. Het ei was ijskoud. We dachten dat het uit een nest was gevallen of dat een roofdier het had laten ...

zijn er minder vogels?

besteIn onze achtertuin in Heerlen zuid, zonnig ruim met gras bloemen en bomen, zitten veel minder vogels dan een paar jaar geleden. Vorig jaar leek dat ook al zo.Eerder zaten er minstens 3 merels, heggemussen, mezen, duiven, roodborst, soms een lijster. Die zijn er nu veel minder. Bonte specht, eks...

wat voor wesp is dit?

besteGisteren rond 15 uur zat deze wespachtige, ongeveer 3 lang, lekker in de zon. Uit het puntige achterlijf kwam een soort bewegende pincet van dunne draadjes. hij/zij leek niet schuw.Wat is dit voor een wesp?dank

Update website

Ook vandaag is er nog gewerkt aan de website.Het is weer mogelijk om eigen foto's te verwijderen en de tekst bij de foto te veranderen. Mocht dit niet werken, probeer dan de browser te refreshen met Ctrl plus F5 op een Windows-besturingssysteem of Apple plus F5 of Command plus F5 op een Apple-bestur...

Koolmees zang

Ik woon in de stad en vroeger hoorde ik inderdaad de koolmees twee- en drietonig zingen zoals beschreven in de serie over vogelzang. De laatste jaren hoor ik alleen nog tweetonige zang en dit jaar zijn er zelfs die (bijna) eentonig zingen! Hebben meer mensen deze ervaring?groet en bijvoorbaat dankZe...

dottervariant?

Momenteel bloeien de dotters uitbundig in de polder. In de getijdengebieden langs de Lek vind je ook de spindotter. Deze dotterplant stelt me echter voor een raadsel. In tegenstelling tot de veel rondere kroonbladeren van de 'gewone' dotter, zijn deze een stuk langwerpiger. Is dit wellicht een vari...