Forum

Nieuwste vragen

Stekelig mos in gras

In mijn gazon groeid een klein mosje met minuscule gele bloemetjes.Na de bloei worden de bloemetjes scherpe stekeltjes.Ik woon in zw Frankrijk vlak aan de kuststrookWie kent de naam van dit plantje?

Oranje vogel

Op Koningsdag zag ik 's morgens iets oranje's langs vliegen, het bleek een vogel te zijn! Hij ging op een tak zitten om vervolgens weer weg te vliegen, daarna heb ik hem niet meer gezien. Ik woon aan het Goois Natuurreservaat in Blaricum. Het was een slanke vogel met een wat langere staart, ongeveer...

Prikkend mosje in mijn gazon.

Ik woon in zuid/west Frankrijk aan de kust .Sinds enige jaren heb ik(en vele anderen) een soort moesje in het gazon die heel kleine gele bloemetjes geeft.Na het uitbloeien vormen de bloemetjes kleine stekeltje waardoor je niet meer met blote voeten op het gaan kunt lopen.

Fluitenkruid

Hallo, het valt ons de laatste jaren op dat het fluitenkruid als het ware doorschiet, de stengels zijn langgerekt. Valt dit meer mensen op en zoja, wat is de oorzaak? Onze theorie is dat de planten steeds vroeger bloeien...minder licht dan voorheen, dus reiken naar de zon?