Wat is dit?
Wie weet wat dit zeer klein goudkleurig vliegje is? Tijden shet nacht vlinderen zaten er meerdere op het witte doek in Brabant.
Wie weet wat dit zeer klein goudkleurig vliegje is? Tijden shet nacht vlinderen zaten er meerdere op het witte doek in Brabant.
ook dit beestje zag ik tijdens het nacht vlinderen in Oirschot. Wat zou het kunnen zijn?
Is dit de Bessenbandzwever? IN een natuurtuin in Bergeijk gezien.
Wie weet wat dit is? Zat in weide/moerasgebied.
Gezien in de bossen bij Esbeek (N-Br). Geen idee wat het is.
Zat bij ons op de grond. Voor ik een betere foto kon maken vloog het al weer weg.Gr. Willeke
Waar zijn de wespen gebleven? Ik mis deze zomer de wesp. Het is inmiddels eind augustus en we hebben de afgelopen dagen prima zomerweer gehad. Normaliter moet ik in deze periode van de zomer soms een wespenvanger ophangen als ik buiten iets wil eten. Dit jaar nog een wesp gezien!
Dit bolletje zit muurvast op een eikenblad. Het voelt ruw aan. In eerste instantie dacht ik aan een slak maar ik kan niks vinden wat hier op lijkt. Wie kan me helpen? De foto is genomen in de Rosmalense zandverstuiving op 5 augustus.
Geachte redactie,Tijdens onze vakantie in Tonnerre, Frankrijk hadden mijn vrouw en ik een boom voor de tent staan met een tak waarvan de kleuren van het blad verschilde met de rest van de boom. Wij zijn benieuwd naar uw standpunt en/of overige reacties.Met vriendelijke groetRuud en Mieke van Delft...